رئيس مرکز امور حقوقي بين‌المللي رياست جمهوري:
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 476
بازدید ماه : 474
بازدید کل : 85814
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
رئيس مرکز امور حقوقي بين‌المللي رياست جمهوري:
دادخواست جديدي عليه آمريکا و اروپا براي نقض تحريم‌‏ها ارائه مي کنيم
خراسان - مورخ دوشنبه 1391/05/09 شماره انتشار 18180

محمد جعفرزاده رئيس مرکز امور حقوقي بين‌المللي رياست جمهوري از آماده‌سازي دادخواست جديدي عليه آمريکا و اروپا که تحريم‌هاي خارج از شوراي امنيت سازمان ملل عليه کشورمان وضع کرده‌اند خبر داد و گفت: اين دادخواست را به زودي ثبت و پيگيري مي‌کنيم. مجيد جعفرزاده در گفت‌وگو با ايرنا با تشريح آخرين اقدامات انجام شده براي استيفاي حقوق جمهوري اسلامي ايران در دعاوي بين‌المللي، اولويت نخست اين مرکز در راستاي حمايت از منافع ملت را مقابله با اقدامات خصمانه قدرت‌هاي بزرگ در اعمال تدابير محدودکننده و دفع تحريم‌هاي يک و چندجانبه از سوي دولت‌ها و نهادهاي بين‌المللي بيان کرد. وي، مصالحه نزديک به 2 هزار و 500 پرونده از مجموع چهارهزار پرونده عليه ايران به نفع کشورمان، وصول تقريباً 2/2 ميليارد دلار از طرف آمريکايي، استرداد و تملک ميزان قابل توجهي از اموال را از جمله مهمترين اقدامات انجام شده از سوي اين مرکز طي سال‌هاي اخير برشمرد که از طريق ديوان داوري دعاوي ايران‏‏ـ آمريکا انجام شده است. جعفرزاده در مورد حملات سايبري به شرکت هاي نفتي و برخي سازمانهاي دولتي اظهار داشت که تاکنون هيچ دستگاهي در اين زمينه به اين مرکز مراجعه نکرده. وي ادامه داد که به وزير نفت اعلام کرده ايم که بعد از تکميل مدارک براي رسيدگي به ما مراجعه کند.

 

هاآرتص: مشاور اوباما حامل طرح‌هاي ضدايراني براي نتانياهو بوده است

همزمان به گزارش فارس، روزنامه صهيونيستي "هاآرتص" به نقل از يک منبع ناشناس مدعي شده است که مشاور امنيت ملي آمريکا در سفر خود به اسرائيل، طرح حمله احتمالي به ايران را به "بنيامين نتانياهو" نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي ارائه داده است. اين روزنامه بنا بر اظهارات يکي از مقامات آمريکا مدعي شده است، "تام دانيلون" مشاور امنيت ملي آمريکا در سفر 2 هفته قبل خود به اسرائيل، اين طرح را به نتانياهو ارائه داده است. اين مقام آمريکايي که خواسته نامش فاش نشود، عنوان کرده است که نتانياهو در ضيافت شام 3 ساعته‌اي از دانيلون ميزباني کرده است، و "ياکوف آميدرور" مشاور امنيت داخلي اسرائيل نيز در بخشي از اين جلسه حضور داشته است. بنا بر اين گزارش، دانيلون در اين ديدار اطلاعاتي در رابطه با توانمندي‌هاي تسليحاتي و نظامي آمريکا براي مقابله و برخورد با تاسيسات هسته‌اي ايران، شامل تاسيسات زيرزميني ايران، در اختيار نتانياهو گذاشته است. اين درحالي است که گزارش مهر به نقل از سايت winnipegsun ، يک مقام ارشد آمريکايي گفته است که گزارش هاي رسانه ها مبني بر اينکه "تام دانيلون" مشاور امنيت ملي باراک اوباما در ديدار با بنيامين نتانياهو طرح هاي مربوط به حمله احتمالي به ايران را با وي در ميان گذاشته ، دروغ است. مقام آمريکايي تکذيب کننده اين خبر که به خاطر حساس بودن موضوع از افشاي نامش خود داري کرده به رويترز گفت: هيچ چيز اين مطلب درست نيست. دانيلون با نتانياهو در ضيافت شام ديدار يا ديدار خصوصي نداشته اند و وي طرح هاي عمليات حمله به ايران را هم به نخست وزير اسرائيل ارائه نکرده است. در همين حال به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي "جروزالم‌پست"، "شائول موفاز" رهبر حزب مخالف ليکود و وزيرجنگ سابق رژيم‌صهيونيستي، بار ديگر هشدار داد که يک حمله پيشدستانه و يکجانبه عليه تاسيسات هسته‌اي ايران، مي‌تواند تبعات فاجعه‌باري براي اسرائيل داشته باشد.

 

نتانياهو: تحريم‌ها حتي يک ذره مانع از فعاليت هسته‌اي ايران نشده است

در اين ميان نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديدار با نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا اعتراف کرد تحريم‌هاي ضدايراني غرب براي توقف برنامه هسته‌اي اين کشور بي تاثير بوده است. به گزارش مهر به نقل از جروزالم پست، "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي بار ديگر مدعي تهديدآميز بودن برنامه هسته اي ايران شد. وي در ديدار با "ميت رامني" رقيب "باراک اوباما" در انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر آمريکا بر لزوم اقدام جدي براي متوقف کردن برنامه هسته اي ايران تاکيد کرد. نتانياهو در عين حال با بيان اين که بايد در مورد اقدامات ضدايراني غرب در مورد ايران صادق بود اعتراف کرد: تحريمهاي انجام گرفته تا کنون نتوانسته حتي يک ذره مانع از فعاليت هسته اي ايران شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب